BRAK SYGNAŁU – KOMUNIKAT WYSYŁANY PRZEZ DEKODER

No Comments Instalacje Antenowe

Jeśli na ekranie Twojego dekodera wyświetla się czarny ekran rozwiązanie problemu znajdziesz tutaj.

 

Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?

 

  1. Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
  2. Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
  3. Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
  4. Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
  5. Wkręcenie kabla antenowego do wejścia nr 2 zamiast 1 (w przypadku użytkowania tylko jednego kabla antenowego)
  6. Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.

W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU

Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.

Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena.Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.

 

Instalacja antenowa odmawia poprawnej współpracy w przypadku ulewnego deszczu oraz pokrycia śniegiem. W takim przypadku niestety nie pomożemy.

 

Jednak gdy kanały nie działają podczas małego deszczu lub wiatru – prosimy o kontakt. Instalacja wymaga konserwacji – sprawdzenia mocowania oraz ustawienia anteny.

 

Tel. 519 119 429 – Darek