Jeśli na ekranie Twojego dekodera wyświetla się czarny ekran rozwiązanie problemu znajdziesz tutaj.
Jakie mogą być prawdopodobne powody występowania komunikatu?
- Zmiana ustawienia anteny satelitarnej wynikająca np. z działania bardzo silnego wiatru.
- Niekorzystne warunki pogodowe (np. chmury burzowe, bardzo obfity deszcz, a w zimie warstwa mokrego śniegu pokrywająca antenę).
- Przerwane połączenie dekodera z konwerterem.
- Uszkodzenie konwertera lub dekodera.
- Wkręcenie kabla antenowego do wejścia nr 2 zamiast 1 (w przypadku użytkowania tylko jednego kabla antenowego)
- Sprawdź siłę i jakość sygnału na kanale, na którym wyświetla się komunikat.
W tym celu użyj przycisku MENU na pilocie oraz wybierz USTAWIENIA -> DIAGNOSTYKA -> MIERNIK SYGNAŁU
Siła świadczy o podłączeniu dekodera z konwerterem. W przypadku zerowego poziomu siły, powodem może być odłączony lub uszkodzony kabel antenowy, ale również niesprawny konwerter lub dekoder.
Jakość to ustawienie anteny. W przypadku niskiego poziomu jakości, powodem może być nieprecyzyjnie ustawiona antena.Zalecamy by pasek prezentujący JAKOŚĆ miał kolor zielony.
Instalacja antenowa odmawia poprawnej współpracy w przypadku ulewnego deszczu oraz pokrycia śniegiem. W takim przypadku niestety nie pomożemy.
Jednak gdy kanały nie działają podczas małego deszczu lub wiatru – prosimy o kontakt. Instalacja wymaga konserwacji – sprawdzenia mocowania oraz ustawienia anteny.
Tel. 519 119 429 – Darek